Indlægningssåler

Støtte og aflastning til dine fødder

Som supplement til behandling og træning anvender vi ofte indlægssåler, hvis vi vurdere at du vil få gavn af aflastning eller støtte til dine fødder

Flere modeller at vælge imellem

Vores fysioterapeuter foretager en grundig undersøgelse af dine fødder og holdning. Ud fra undersøgelsen vurderes, om du vil have gavn af indlægssåler, træning af din fødder og holdning eller begge dele.

Indlæggessåler kan støtte evt. fejlstillinger i foden og hjælpe fodens muskler med at arbejde naturligt. Vi lægger vægt på høj kvalitet i de produkter vi anvender og der findes flere forskellige modeller tilpasset dit behov. På klinikken har vi forskellige standardsåler, som du kan få med hjem når du er til behandling hos os.

Vi samarbejder med Kaiser Sport Horsens

Hvis vi vurderer, at du har brug for individuelt tilpassede indlægssåler, henviser vi til Kaiser Sport Horsens, som laver specialfremstillede ortopædiske indlæg med det formål at lindre smerter og ubehag i kroppen forårsaget af en uhensigtsmæssig fodstilling. I Kaiser Sport møder du vores fysioterapeut Janick Birkehøj, som er specialudannet i fødder og specialfremstillede indlæg. Janick vil rådgive dig ud fra en række målinger og undersøgelser af din fod. Alle indlæg hos Kaiser Sport produceres på egne værksteder og fremstilles af erfarne fysioterapeuter

Kontakt os hvis du har brug for en vurdering af din fodstilling og afklaring på om indlægssåler vil gavne dig ift. dine gener eller smerter.