Behandling af sportsskader er ét af de områder, vi er eksperter i hos FysioDanmark Horsens, da vi fysioterapeuter som er uddannet indenfor sportsfysioterapi og derfor er i besiddelse af specialviden om behandling af sportsskader. De er selv aktive indenfor sportens verden og har således et indgående kendskab og stor erfaring med både akutte idrætsskader og overbelastningsskader

Behandling af sportsskader skal gerne ske forholdsvis hurtigt, hvis man nogenlunde hurtigt vil af med sin skade og smerte og tilbage til at dyrke den sport, man elsker så højt. Er der tale om mere alvorlige idrætsskader som korsbåndsskader, brud og så videre, må man acceptere, at sådan noget tager tid. Ikke desto mindre er det væsentligt også i denne sammenhæng at have en god fysioterapeut, der ved, hvad vedkommende taler om, når det kommer til idrætsskader.

Når det gælder behandling af sportsskader hos FysioDanmark Horsens, bliver du modtaget af én af fire fysioterapeuter – Torben, Janick, Cecilie og Anne Sofie – der vil gøre alt for at få dig klar igen, så du hurtigt kan dyrke den sport, du elsker.
Torben, Janick, Cecilie og Anne Sofie har alle stor erfaring med blandt andet:

• Korsbåndsskader
  • Brud
  • Skinnebensbetændelse
  • Forstuvede ankler
  • Skulderskader ved kastesport
  • Løbeskader

På klinikken findes desuden flere muligheder for at fremskynde vævshelingen og lindre smerten, bl.a via laserbehandling, shockbølge, tapeeller bandager ligesom det også er muligt at få lavet en ultralydsscanning. Se mere special behandlinger her: